Utitárs: Rövid hírek (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Utitárs klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 146 fő
  • Képek - 954 db
  • Videók - 69 db
  • Blogbejegyzések - 98 db
  • Fórumtémák - 11 db
  • Linkek - 157 db

Üdvözlettel,
M Imre
Utitárs klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Utitárs klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 146 fő
  • Képek - 954 db
  • Videók - 69 db
  • Blogbejegyzések - 98 db
  • Fórumtémák - 11 db
  • Linkek - 157 db

Üdvözlettel,
M Imre
Utitárs klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Utitárs klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 146 fő
  • Képek - 954 db
  • Videók - 69 db
  • Blogbejegyzések - 98 db
  • Fórumtémák - 11 db
  • Linkek - 157 db

Üdvözlettel,
M Imre
Utitárs klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Utitárs klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 146 fő
  • Képek - 954 db
  • Videók - 69 db
  • Blogbejegyzések - 98 db
  • Fórumtémák - 11 db
  • Linkek - 157 db

Üdvözlettel,
M Imre
Utitárs klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Rövid hírek

Ezt a témát M Imre indította 6 éve

Ide azok a hírek kerülnek, amelyek nem érnek meg egy blog-ot, de más szempontból érdekesek, fontosak, tájékoztatnak, netán némileg szórakoztatnak is.

Hozzászólások eddig: 303

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 napja

Tiltakozás Balatonkenese Város Képviselő Testületének a Vak Bottyán strand és a Parti sétány 1. számú ház közötti közpark beépítése ellen:
https://www.peticiok.com/emb/210176
http://www.alsoretiegyesulet.hu/

Válasz

M Imre üzente 1 napja

A minisztérium építeni akar, a WWF küzd az erdők háborítatlanságáért. Mi lesz ebből?

Nemrég nagy port kavart a WWF (Vadvédelmi Világalapítvány) közleménye a Kisvasutak Baráti Köre (KBK) által az enyészettől megmentett és jelenleg is üzemeltetett kemencei kisvasút három kilométeres, jelenleg még nem helyreállított, korábban árvíz által megrongált szakaszának visszaépítéséről. A WWF szerint ez Magyarország legnagyobb érintetlen erdősége, ahol olyan állatfajok élnek, amelyek a korábbi években eltűntek onnan: többek között a feketególya, uráli bagoly, parlagi sas, hiúz, ritka vízi élőlények és a Börzsöny-hegység szalamandra-állományának kétharmada.

Ha valaki túravezető, egyben környezetvédő, egyben olyan vasútbarát, aki anno még krampácsolt is Kemencén, az vajon mit gondol a kemencei kisvasút tervezett meghosszabbításáról a Csarna-völgyben? Talán sokkal érdekesebb lenne a Duna-Ipoly Nemzeti Park véleményét olvasni az ügyről, ám ilyet a világhálón egyszerű kereséssel nem lehet fellelni. Addig is, a híreket felületesen majszoló közvéleménynek marad a WWF közleménye, miszerint olyan új vasút épül, ami nem hoz új turisztikai élményt, hiszen a Börzsönyben már így is üzemel öt kisvasút. A KBK természetesen reagált a felvetésekre.

Mit kell tudni erről a tervezett beruházásról egy olyan országban, ahol a Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút teljes átépítéséről alig jelenik meg hír, pedig többe kerül, mint a nem sokkal rövidebb felcsúti kisvasút újonnan történő megépítése? Nos, a WWF talán a sajtó egy részében politikai vonalon gerjesztett kisvasútellenes hangulatot is szeretné kihasználni saját céljai elérése érdekében, és most tekintsünk el attól, hogy vajon a civil szervezetek milyen viszonyban vannak azzal a kormánnyal, aminek egyik fő célja a civil szervezetek vegzálása.
... http://iho.hu/hir/kemencei-kisvasut-a-tudathasadas-szelen-180918

Mindezek fényében talán kicsit elhamarkodott a WWF reakciója a lehetséges vasútépítéseket illetően és nem feltétlenül hasznos az ügy érdekében, hogy az építkezés és az üzemeltetés kérdéseit nem választották el egymástól. Az viszont dicséretes, hogy a környezetvédelmi és természetvédelmi szempontokra is fel szeretnék hívni a figyelmet, hiszen akik már utaztak erdőben kisvasúttal, azok tudják, milyen nagy élményt jelenthet az embereknek egy-egy természeti értékekben bővelkedő tájegység bővebb megismerése a kisvasutak által. Ilyen a transzbörzsönyi vonal is, aminek középső szakasza ugyancsak nemrég épült vissza. Az állatok itt is megszokták a vasutat, nem menekülnek fejüket vesztve a rengetegbe, ha hallják a kerekek kattogását. Tisztes távolságban, vagy éppen a közelben megállva figyelik a vonat elhaladását. Ezzel egy lapon említhetnénk a gemenci vagy kaszói vonalakat is.

Az nem feltétlenül rossz elképzelés, hogy ... az érintettek részéről összefogás szükséges, nem a megosztó nyilatkozatháború.

Válasz

M Imre üzente 3 napja

A WWF Magyarország arra figyelmezteti a közvéleményt, hogy az ország legnagyobb érintetlen erdejének csendjét hamarosan felverheti a vasútépítő munkagépek zaja, ami komoly veszélyt jelent a ritka fajokat is magába foglaló helyi élővilágra.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkára, Sölch Gellért nyilatkozata, valamint egy közzétett kormányhatározat alapján egyértelmű, hogy a börzsönyi Csarna-völgy jelenleg fokozottan védett részén is kisvasút épülhet, aminek súlyos természetvédelmi következményei lehetnek - írják.

Az ország legnagyobb méretű fokozottan védett erdejéről van szó. Negyven éve nem történt itt fakitermelés, ami ekkora területen egyedülálló az országban. 2012-ben sikerült az erdő háborítatlanságát megőrizni, a fakitermelési szándék ellenére. "Most azonban ismét veszélybe kerülhet a Csarna-völgy" - mondta Gálhidy László, a WWF Magyarország erdővédelmi programvezetője.

A múlt század elején a fakitermelés hatékonyságának növelése érdekében erdészeti vasút épült a Csarna-völgyben, ahogyan a Börzsöny több más részén is. Az 1950-es évek végétől felhagytak a faanyag vasúti szállításával, a pálya egy része pedig a Csarna-patak gyakori áradásai következtében idővel használhatatlanná vált. Megmaradt szakasza ma turisztikai célokat szolgál, amin Kemence településétől egy rövid szerelvény a fokozottan védett terület határáig szállítja az érdeklődőket. A Csarna-völgy érintetlen, vadregényes tájai gyalogosan ma is megtekinthetőek, a kormányrendelet szerint azonban a vasút meghosszabbítása tervezés alatt van.

Az Északi-Kárpátok hangulatát idéző Csarna-völgy mindig is értékes természeti terület volt. A fakitermelés felhagyása utáni évtizedekben pedig új lendületet kapott az élővilágának teljes helyreállása. Ritka növény- és állatfajok költözhettek vissza, mint a fekete gólya, a fehérhátú harkály, az uráli bagoly vagy a parlagi sas. A Börzsöny szalamandraállományának egyharmada található meg itt, a kristálytiszta vizű patakban pedig előfordul a Petényi-márna és a kövi rák. Néhány éve a hiúz is visszatért a völgybe - ami különösen alkalmas élőhely a korábban a kihalásig vadászott, ritka ragadozó számára.
... https://index.hu/belfold/2018/09/12/ismet_veszelyben_magyarorszag_legnagyobb_erintetlen_erdeje/

Válasz

M Imre üzente 1 hete

A Bakonyerdő Zrt. arra kéri az erdőlátogatókat, hogy szeptember 1. - 30. között, 16 óra után és reggel 9 óra előtt ne tartózkodjanak erdőterületeiken.

"Felhívjuk a Tisztelt Erdőlátogatók figyelmét arra, hogy szeptember 1 - 30. közötti időszakban intenzív vadászat folyik erdeinkben. A balesetveszély elkerülése és az eredményes vadásztatás érdekében kérjük, hogy fenti időszakban 16 óra után és 09 óra előtt ne tartózkodjanak erdőterületeinken, még gyűjtési engedély, illetve ideiglenes úthasználati-, és területhasználati engedély birtokában se" - áll a társaság közleményében.
... http://www.infopapa.hu/hirek/olvas/intenziv-vadaszat-folyik-a-bakony-erdeiben-2018-09-01-134554

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Bakonyvasút: Kedves Kirándulók!
Örömmel tájékoztatunk Benneteket, hogy az elhúzódó átvételi és engedélyeztetési folyamatok után 2018 szeptember elsejétől a Porva-cseszneki Büfé és a vasúttörténeti kiállítás nagyterme újra megnyitja kapuit. Megszokott kínálat mellett igyekszünk termékeink körét bővíteni is. Az akciókról és aktuálisokról a továbbiakban a "Porva-Csesznek vasútállomás" nevű facebook oldalon lehet értesülni. Várjuk Önöket szeretettel! A büfé szeptember hónapban szombaton és vasárnap 9:10-től 16:50-ig tart nyitva. Szombaton igény esetén 18:55-ig tartunk nyitva. Igény esetén hétköznap is lehetőségünk lesz kinyitni. A kérdésekkel keressenek bátran bennünket a facebookon, vagy a tmate.bakonyvasut@freemail.hu emailcímen.
https://m.facebook.com/porvacsesznekbufe

Válasz

M Imre üzente 4 hete

Nagy-Britannia keleti partvidéke Scarboroughtól délre a Csatornáig, valamint kisebb mértékben a déli és nyugati parton lapos és sekély tengerfenékkel szomszédos. Anglia és Dánia között a Dogger-pad a legnagyobb ilyen terület ahol több száz kilométeren keresztül a tenger mindössze 13 méter mély. Itt többször előfordult, hogy a halászok hal helyett mamutagyart, tőzeget, vagy éppen emberi csontokat fogtak. De például Walesben, a Cardigan-öbölben is 10 tengeri mérföldet (18,5 km) kell egy hajónak megtennie, hogy elérje a 20 méteres mélységet. Bizonyára sok halászhálót szétszaggathattak a víz alatti erdő tuskói és gyökerei is, nem véletlen, hogy a XVIII. századi hajózási térképek is feltüntették a víz alatti erdőket "islet" azaz szigetecske néven. Az elnevezés találó, ugyanis az árapály helyenként csatornákat vágott az erdőkbe, ezáltal részekre tagolta azt. A tőzegben nem csak tuskókat látni, hanem faágakat, bokormaradványokat, töménytelen mennyiségű rothadt avart, haszon- (tehén, kecske, birka) és vadállatok (medve, őstulok, gímszarvas) láblenyomatait, sőt akár még emberi lábnyomokkal is találkozhatunk!

Ha ezeken a szigetecskéken járunk az első szembeötlő dolog természetesen a tarvágás; mintha minden tuskó szakavatott erdészek keze munkáját dicsérné. Holott erről szó sincs, nem az ember, hanem az előrenyomuló tenger vágta ki ezt az erdőt. A fák körül található üledékek mesélnek az erdő pusztulásának fázisairól. A tenger által mozgatott homok alól előmeredő tuskók, gyökerek többsége kemény, kötött tőzegbe ágyazódott, ez alatt található az egykori agyagos talaj, melyen az erő felnőtt.
... https://pangea.blog.hu/2018/08/20/anglia_tengerbefult_erdoi

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

2016 elején egy Peter Wohlleben nevű német erdész kalauzolta a New York Times újságíróját az általa gondozott erdőben. Némi csendes séta után Wohlleben megtalálta, amit keresett: két, egymáshoz közel növő, hatalmas bükkfát.

-- „Ezek a fák barátok”

– mondta az újságírónak, és a fák koronájára mutatva elmagyarázta, hogy a két bükk nem növeszt egymás felé vaskos ágakat, nehogy elvegyék egymástól a fényt, és hogy az ilyen fabarátságok gyakran olyan erősek, hogy ha az egyik fát kivágják, a másik is hamar elpusztul.
... https://444.hu/2018/08/10/egy-nemet-erdesz-azt-mondja-a-fak-beszelgetnek-szamolnak-baratkoznak-gondoskodnak-az-utodaikrol-es-tanulnak-is

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Királylaki-barlang

A 300 méternél hosszabb barlang a Hármas-határ-hegy ÉK-i lejtőjén, a Tábor-hegyi-barlang közelében, közvetlenül a házak felett található, a turistatérkép által is jelzett mesterséges táróból nyílik. Szenthe István és társai bontották ki, a nyitott barlangot azonban egymástól függetlenül többen is észrevették, végül a kutatási engedélyt nem ő, hanem az Ariadne Egyesület illetve Szabó Zoltán szerezte meg. (Szenthe István egyébként a mai napig nem láthatta a barlangot, amelyet lényegében ő fedezett fel.) A barlang felfedezése körüli “valóságszabályozásról” itt írtunk:
http://foldalatt.hu/a-kiralylaki-barlang-gaztarozo-az-indexen/1327/

A barlang tűzköves dolomitban oldódott ki, ami meglepő, ugyanis a dolomit állítólag nem igazán alkalmas tágas járatok kioldódására. A barlang bejárati szakaszán a kovasav által átalakított, krétaszerű, könnyű, mállós kőzet alkotja a falakat, egyes járatai az ép anyagú, de murvásodó dolomitban felfelé harapózó, veszélyes, omladékos murvabánya-szerű szakaszok, míg más járatok falait csodaszép képződmények borítják. A járatok talpán egyes helyeken lerakódott homokszerű rétegek egykori dinamikus vízmozgásra engednek következtetni.

A sokféle képződmény közül jellegzetesek a talajt borító vaskos kalcitkérgekről felfelé növő nyeles borsókövek, a falakon ülő pengevékonyságú kalcitlemezkék, a mindenféle tűs kristályok, és a pára által visszaoldott cseppkövek.
... http://foldalatt.hu/budai-hegyseg/kiralylaki-barlang/

-----

"A KIRÁLYLAKI-BARLANG FELTÁRÁSA
[...]
A következő szakaszok a „metróalagutak”, amelyekből kettő készült el.
Ezek átmérője 5 méter, hosszúságuk egyenként 90 méter. A metróalagút valószínűleg a
hazai metróépítésekkel egy időben készülhetett ugyanazzal a technológiával."
http://www.termeszetvedelem.hu/_user/browser/File/barlangkutat%C3%A1si%20jelent%C3%A9sek/2011/szabo_zoltan_cholnoky_2011.pdf

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

https://get.google.com/albumarchive/114194842335483114920/album/AF1QipOEeoYQ0v1lL389_Klsw2LmaoFhfpH--xalyksD

2011. november 24., csütörtök
Duna medrébe süllyedt hegy csúcsa - Az Ínség-szikla

Lassacskán a hazai sajtó ingerküszöbét is kezdi elérni a Dunán tapasztalható rendkívül alacsony vízállás. Szerkesztőségek sora küldi ki a partra a fotós kollégákat, hogy illusztrálják a helyzetet. És hová indul a budapesti fotósok legnagyobb hányada? A Ferenc József - más néven Szabadság - híd tövébe, hogy lencsevégre kapja az éppen előbukkanó Ínség-sziklát. Ez nem csoda, hiszen ha lehet azt mondani, hogy ma Magyarországon a LKV-nak (a megfigyelés kezdete óta mért legkisebb vízállás érték [cm]) van szinonimája, akkor az kétségtelenül az Ínség-szikla, a Gellért-hegy tövében. Felbukkanása mindig rossz jel volt a történelem során, aszályos időt és kevés termést jövendölt. Azt azonban kevesen tudják, hogy ez a szikla csupán a (jég)hegy csúcsa. A Duna felszíne alatt több is rejtőzik ennél!
... https://dunaiszigetek.blogspot.com/2011/11/duna-mederbe-sullyedt-hegy-csucsa-az.html

Hozzászólások:

Ma a munkahelyemről hazafelé menet eszembe jutott, hogy ilyen alacsony vizállásnál ki kell látszania az Inség sziklának, amit Inség zátonynak is hivnak. Megnéztem, lefényképeztem, jókat csodálkoztam ezen a látványosságon. Aztán hazaérve gondoltam benézek erre a blogra, hátha találok valami érdekes szakmai információt... és találtam! :-) Köszönet ezért a rendkivül érdekes és minden igényt kielégitő cikkért! Az már csak hab a tortán, ahogyan a Szenthe Pista álldogál a Duna közepén... :-)

Na végre :-)
http://iho.hu/hir/kilatszik-a-duna-feneke-111117

Nagyon úgy néz ki, hogy 2011. nov. 26-án reggel mérték a legkisebb vízállást, Budapesten 73 centimétert. Mekkora mázli, hogy épp ott jártam. Jelenleg a Duna vízállása enyhén emelkedik. Viszont ha decemberben sem esik egy csepp eső sem, akkor lesz itt még mit fényképezni.
A sziklán álló jóember jókor volt jó helyen. A novemberi kisvízben nagy bravúr lenne megismételni azt a fényképet! :) Kicsit meg kell küzdeni a képért, nem másoltam ki, ott van jó helyen!

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

A történet egy része az iskola honlapján is elérhető:
https://budapest.piarista.hu/kepek-filmek/kepgaleria/piaristak-az-urben

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) Rövid hírek fórumtémában:

Tiltakozás Balatonkenese Város Képviselő Testületének a Vak ...

M Imre írta 1 napja a(z) Rövid hírek fórumtémában:

A minisztérium építeni akar, a WWF küzd az erdők ...

M Imre írta 3 napja a(z) Rövid hírek fórumtémában:

A WWF Magyarország arra figyelmezteti a közvéleményt, ...

M Imre írta 1 hete a(z) Rövid hírek fórumtémában:

A Bakonyerdő Zrt. arra kéri az erdőlátogatókat, hogy ...

M Imre írta 3 hete a(z) Rövid hírek fórumtémában:

Bakonyvasút: Kedves Kirándulók! Örömmel ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu